Bukowski: stworzony do tego

Już od dawna przymierzałam się do książek Charlesa Bukowskiego. Wstrzymywało mnie jedynie to, że nie mogłam dostać nigdzie „Kobiet”, które chciałam przeczytać jako pierwsze. Kiedy już książka znalazła się w moich rękach postanowiłam Bukowskiego „zbadać dogłębniej” i tym sposobem trafiłam na film dokumentalny „Bukowski: stworzony do tego”.

W 2003 roku John Dullaghan stworzył półtoragodzinny film dokumentalny o Charlesie Bukowskim. Całość obrazu tworzą fragmenty wywiadów z pisarzem, wypowiedzi jego kobiet, przyjaciół, wydawcy, znajomych.

Dla niektórych  Charles Bukowski jest tylko babiarzem, pijakiem i awanturnikiem. Zanim obejrzałam film, przeczytałam wiele wypowiedzi internautów na jego temat i w bardzo dużej części były to głosy negatywne. Ludzie dziwią się co można w nim i w jego prozie dostrzegać, skąd te okrzyki zachwytu?

Film Johna Dullaghana zmienił moje spojrzenie na Bukowskiego. Owszem, był awanturnikiem, babiarzem i pijakiem, ale był też wrażliwym człowiekiem, bardzo skrzywdzonym w dzieciństwie przez ojca. Wiadomo, to co przeżyjemy w młodości odbija się w późniejszym życiu. Sam Bukowski zdawał sobie z tego sprawę i przyznawał do tego, że często w trakcie kłótni ze swoimi kobietami w swoich słowach słyszał słowa ojca, w czynach widział jego gesty.

Niewątpliwie w trakcie czytania jego prozy odnosi się wrażenie, że wszystko co opisuje, zaczerpnął ze swojego życia. Po obejrzeniu „Bukowski: stworzony do tego” to wrażenie jest jeszcze silniejsze.

Z racji tego, że jadę teraz na fali Bukowskiego to pewnie następne wpisy będą związane z jego postacią i twórczością.

Skomentuj

